1. A pénzkeret kezelése – miért, azt kezelni kell?
a) Hajlamos az ember nem tervezni…
Sajnos, ha az ember csinál magának valamit, hajlamos elfelejteni a tervezést. Az esküvő szervezése – amelynek költsége legszerényebb körülmények között is milliós tétel – biztosan egy olyan feladat, amely részletes tervezést kíván. Ha nem terveztek magatoknak, akkor biztos, hogy amikor a végén összeadjátok a kifizetett költségeket, legalább kétszer annyi fog kijönni, mint amennyit eredetileg becsültetek. Tehát, ha nem szeretnél ebben a hibába esni, kérd fel tudatos és pénzügyileg jártas éned, és készíts pénzügyi tervet. Ellenkező esetben a közepén kifogyhatsz a pénzből és legrosszabb esetben nagyon szép és méregdrága ruhád lesz, de tortára, fotósra vagy épp dekorra nem telik majd...
Ha ezt el akarod kerülni, keresd meg a Guido Esküvő Műveket és kérd ingyenes költségkalkulációnak és tudd meg, mennyibe fog ez Nektek igazán kerülni, és tudd meg, hogyan tudunk segíteni Nektek, és hogyan lehet a szervezés olcsóbb és garantáltan keretek között tartott!
b) Nincs, aki kézben tartja a költségeket, magunkat könnyen becsapjuk...
A költségeket nem elegendő tervezni, de folyamatosan figyelemmel is kell kísérni és szükség esetén be is kell avatkozni, ha valami véletlenül drágább lenne, mint ahogyan az tervezve lett. Ez egy tudatos, és lehetőleg NEM VELETEK MEGEGYEZŐ ember feladata kell, hogy legyen, mert, ha az ember magának csinálja ezt, könnyen legyint és lép túl a dolgokon, ami persze szép és drága dolgokat okoz a szervezés elején és pénzhiányt, rossz esetben kimaradó dolgokat a végén!
Ha nem akarsz ebbe a hibába esni, keresd a Guido Esküvő Műveket és tudd meg, hogyan garantálni azt, hogy az esküvő Nektek annyiba fog kerülni, amennyibe terveztétek!
2. Az idő kezelése – nem elég, ha van időm a szervezésre?
a) Nem tudni, mit mikor kell...
Amikor elkezdődik a szervezés, sokan abba a hibába esnek, hogy a számukra fontos, szívükhöz közel álló feladatok szervezésével kezdik, és hátrébb csúsznak azok a kötelező feladatok, amelyek talán nem tűnnek fontosnak, és biztosan nem olyan érdekesek, mint a ruhaválasztás, vagy a színvilág és stílus megtervezése.
Ez a hiba azonban azt eredményezi, hogy ugyan szép ruhátok van az esküvő előtt 12-18 hónappal (ami tök felesleges és tök veszélyes is, mert mi van, ha változik a divat, vagy éppen leadtok 10 kg-t?!?), viszont nincs helyszínetek még 3 hónappal az esküvő előtt sem, vagy az összes jó, megbízható ceremóniamester már foglalt. Nem beszélve arról, hogy vannak olyan feladatok, amelyeket ha nem szerveztek meg, az esküvő akár el is maradhat miatta…
Fontos tehát tudni, mik azok a dolgok, amikkel kezdeni kell, mik azok, amik ráérnek később is.
Ha nem akarsz ebbe a hibába esni, keresd a Guido Esküvő Műveket és tudd meg, mi hogyan tervezzük a feladatokat, és hogyan vezetünk Téged végig a szervezésen és a döntések láncolatán.
b) Nem tekintjük költségnek a saját időnket...
Sokan abba a hibába esnek, hogy saját kezükbe veszik a feladatok végrehajtását, és büszkék arra, hogy időt és energiát nem kímélve hajtanak fel szolgáltatókat és ezzel úgy érzik, hatalmas költséget – az ESKÜVŐSZERVEZŐI DÍJAT – megtakarítottak.
Ebben az a csapda, hogy amíg a szervezést elvégzed magad – valóban nem fizetsz pénzt az a feladat elvégzéséért – addig rengeteg időt és energiát égetsz el. Persze mondhatod azt, hogy az „ingyen van”, de ez nem igaz! Nem igaz, mert a Te időd is pénzbe kerül. Mérd ezt úgy, hogy számold ki mennyi időt égettél a szervezetre, mennyi mindent NEM TETTÉL meg ez idő alatt!
Mi a Guido Esküvő Műveknél nem kérünk többet, mint amennyit keresnél, ha azt az időt, amit az esküvődre fordítasz, a MacDonalds-nál dolgoznád le. De hidd el, jobban jársz, ha ezt az időt pároddal együtt töltöd, és rábízod ezt a feladatok azokra, akik értenek hozzá, mert ez a szakmájuk! Mi a Guido Esküvő Műveknél azt valljuk, ha mindenki azzal foglalkozik, amihez ért, az eredmény garantáltan jobb lesz! ÉS semmi gikszer sem fog becsúszni…
3. A kockázatok kezelése – mik azok a kockázatok?
a) Nem is tudjuk, hogy mi a kockázat...
Az esküvőszervezés, mint minden szervezési feladat kockázatokat rejt magába. Mik ezek a kockázatok? Csak néhányat ízelítőben: kiválasztasz egy fotós, aki a bemutatott anyagok alapján jónak tűnik, de a Nagy Napon kiderül, hogy már 23 órakor „csap részeg”, nem is készül fénykép a tortáról, menyasszonytáncról, az új asszony csodás ruhájáról, stb.
Vagy egy másik példa: megállapodsz a dekorossal a dekorációról, de 2 nappal az esküvő előtt lemondja a munkát, mert eltörte a lábát…
A kockázatok minden területét fenyegetik életünknek – van, amit jobban van, amit kevésbé – de amennyiben nincs előre eltervezett megoldás, egy ilyen eset csúnyán elronthatja az esküvőt, de legalábbis nagyon kellemetlen órákat szerezhet Nektek.
Mi a Guido Esküvő Műveknél mindenre fel vagyunk készülve, hiszen immáron a 7. szezon után elmondhatjuk magunkról, sok minden megtörtént velünk. És van eszközünk a kockázatok kezelésére.
b) Nincs eszköz a kockázatok kezelésére...
Most, hogy tudjuk, milyen kockázatok fenyegethetnek minket, tudni kellene, hogyan kezeljük ezt. Sokaknak első ránézésre gőzük sincs róla, hogyan kezeljük ezeket a helyzeteket, de a rutinos és profi szervezőnek mindenre van megoldása.
Csak egy példa: az előbb említett fotós esetén – amennyiben valamilyen ok miatt a Szervező NEM A BEVÁLT fotósát hívja az esküvőre (mondjuk a pár kérésére) – referenciákat kérünk a fotóstól, olyan párokat, akiknek már dolgozott. És, ha megkaptuk a kontaktokat, mi a Guido Esküvő Műveknél fel is hívjuk ezeket a párokat, és, ha van valami a fotós füle mögött, igen hamar kiderül. Ha a szolgáltató mindenféle indokra hivatkozva NEM AD egyetlen referenciát sem, ez is üzenet – vagy nincs referenciája, vagy nincs, aki jókat mondana róla.
Mi a Guido Esküvő Műveknél készülünk a kockázatok kezelésére, mindenre van megoldásunk, és bátran elmondhatjuk, mindent megoldunk!
4. A költségek becslése – mert minden megtudható a netről, nem?
a) Nem tudjuk, mi mennyibe kerül...
Sokan abba a hibába esnek, hogy azt hiszik, hogy a netről minden kideríthető, hogy, mennyibe kerül egy ceremóniamester vagy egy dekoráció. Ebben több buktató is van: egyfelől ha kérsz is ajánlatot 2-3-5 szolgáltatótól, leginkább csak a tartományát tudod majd megbecsülni a dolgoknak, ehhez hozzá kellene venni a minőséget is, mert a legolcsóbb dolog a legritkább esetben a legjobb. Ráadásul az optimális ár-érték arány a megismert tartományon belül bárhol lehet…
Buktató másfelől az is, hogy pl. két dekoráció nem összehasonlítható egymással, mert függ a helyszíntől, a pár kívánságától, a virágok típusától, a színvilágtól, stílustól, stb. Ha pedig egy helyszín vagy az ajánlott dekoratőr a dekorra kapásból mond egy árat, kezdjetek el gyanakodni, mert tutti, hogy a helyszínre tavaly felrakott dekort akarja ismét a nyakatokba sózni…
Mi a Guido Esküvő Műveknél bevált, megbízható, jó minőségű szolgáltatást nyújtó partnerekkel dolgozunk. Ismerjük őket évek óta, nem csak munkájukat, de emberi természetüket és megbízhatóságukat is, és garanciát vállalunk értük. És almi a legfontosabb: tudjuk, hogy a szolgáltatásuk megéri az árát, mert az általuk képviselt a lehető legjobb minőség a legjobb áron!
b) Nem tekintjük szervezési költségnek a saját benzinhasználatot és telefonköltségeket...
Egy esküvő megszervezése sok munkát telefonálgatást, rohangálást igényel. Sokan abba a hibába esnek, hogy nem fizetnek az esküvőszervezőnek a szervezésért – mondjuk a helyszínek felkutatásáért – hanem fogják magukat és 2-3-4 hétvége alatt bejárják a netről megkeresett helyszínek tucatjait.
Sajnos a tapasztalatok azt mutatják, hogy az eredmény sok-sok kilométernyi utazás, idő, elfogyasztott benzin és csalódás – de sok esetben vita, veszekedés is. Mert az egyik helyszín túl nagy, a másik túl kicsi, a harmadik csak a fényképen néz ki jól, a negyedik nem is tetszik, és sorolhatnánk a végtelenségig. Szerencsés az, aki 2-3-4 hétvége alatt megtalálja az ideális és nekik tetsző helyszínt.
Ehhez hozzáadódik az a sok száz telefonhívás, amelyet le kell bonyolítani, míg mindent megtudunk, és nem csak a helyszínekről, hanem minden másról – a szolgáltatásokról, árakról, foglaltságtól. És sok esetben telefonon nem is mondanak semmit, személyes találkozást kérnek, ami még több idő, utazás, benzin… És ez így meg végkimerülésig!
Mi a Guido Esküvő Műveknél először megkérdezzük Tőletek, mi is az, amit szeretnétek. Ezek után a megálmodott dolgok alapján választjuk ki azt az 5-10 helyszínt és minden szolgáltatóból 3-at, akik közül természetesen Ti választjátok ki, a Nektek tetszőt. És a ezután a helyszínek közül csak azt a hármat járjuk be Veletek – a mi költségünkre – ami tetszett Nektek, és csak azokkal a szolgáltatókkal kell találkozni, akiket választottatok.
A Guido Esküvő Művek tapasztalat az, hogy az szervezés profi szakemberre való rábízása, a pár számára nem csak az idő tekintetében, de a saját költségek megtakarítása miatt is bőven megéri – nem beszélve az elveszett szabadidőről, a stresszről.
Mert nem az ciki, ha fizetsz valakinek a szervezésért, amihez ért, ami a szakmája, és amit TÖKÉLETESEN fog elvégezni, hanem az a ciki, ha Te csinálod, és valami nem sikerül vagy félre siklik! Mert ez az egy esküvőtök lesz!
És ne feledd: MENŐ, ha esküvőszervező szervezi az esküvődet, gondolj csak a Hollywoodi sztárokra. És ez a luxus mindenki számára elérhető, Neked is!